۱۳۹۰ اسفند ۱۸, پنجشنبه

اثبات ارتباط خواب ناآرام و استفاده از موبایل

تحقیقی جدید نشان می‌دهد استفاده از تلفن همراه قبل از خواب میتواند باعث خواب ناآرام در افراد شود.

این تحقیق که بوسیله شرکت های سازنده تلفن همراه ترتیب داده شده است، تایید می‌کند که امواج رادیویی حاصل از تلفن های همراه میتواند به بیخوابی، سردرد و گیجی منجر شود. این تشعشعات همچنین ممکن است مقدار خواب عمیق هر فرد را کاهش داده و باعث شود افراد سرزندگی لازم را حتی در صورت داشتن خواب کافی به دست نیاورند.

این پژوهش که توسط دانشگاه Wayne State University و انستیتو Karolinskaی سوئد انجام گرفته است در نتیجه گیری خود می افزاید: "نتایج این تحقیق که نشان میدهد که بر اثر قرار گرفتن در مسیر سیگنال های بی سیم با قدرت 884 مگاهرتز در محیط آزمایشگاهی، قسمتهایی از خواب انسان که مسئول ترمیم خستگی های ناشی از فعالیت روزانه است به مقدار زیاد تحت تاثیر قرار می‌گیرد"

دانشمندان احتمال می دهند امواج رادیویی باعث کم شدن تولید هورمون ملاتونین (Melatonin) در بدن شوند؛ این هورمون کنترل کننده ریتم داخلی بدن است.

با توجه به این تحقیق به نظر میرسد اگر شما شب هنگام قصد تماس با جایی را دارید، بهتر است از تلفن معمولی به جای تلفن همراه استفاده کنید. همچنین توصیه میشود هنگام خواب، تلفن همراه خود را جایی دور از تخت خواب بگذارید.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Newer Posts Older Posts